Strategi

Høsten 2020 vedtok styret i OBOS en ny strategi for perioden 2021–2026. OBOS-konsernet jobber langsiktig med strategi og utvikling igjennom rullerende femårsstrategier.

Visjonen står fast: «OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer». Visjonen strekker seg lenger enn det vedtektsfestede formålet. Samfunnsoppdraget er en grunnleggende verdi i OBOS.

Forretningsideen til OBOS er å skape verdi gjennom lønnsom vekst, merverdi for medlemmene og ved å utøve samfunnsansvar. Dette skal OBOS oppnå gjennom å bli den største boligbyggeren i Norge og Sverige, bli ledende innen forvaltning, boligfinansiering og medlemsvirksomhet og bidra til et mer bærekraftig samfunn.

Jente sitter på asfalt med kritttegning

"OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer" er konsernets visjon, og vi skal skape verdier gjennom å utøve samfunnsansvar.

Visjonen som ble formulert i strategien for perioden 2016–2020 står fast og vil være ledestjerne for OBOS også for de kommende årene.

Resultatet før skatt i 2020 ble 3 224 millioner kroner, mot 3 737 millioner kroner året før.