En rosa paraply-regn som drypper

Hvordan melder dere skader?

162 vannskader registrert på en uke – hvordan melder dere skader? Det enkleste er å bruke skadeskjema på Styrerommet.no.

Meld skade via Styrerommet.no

Når uhellet er ute kan skader meldes per epost eller telefon, men helst vil vi at styret skal fylle ut skadeskjema på Styrerommet.no. Bruker dere Styrerommet vil vi raskt få inn all relevant informasjon i skjemaet og kan enkelt håndtere prosessen videre.

Velger dere e-post kan skader meldes til forsikring@obos.no eller på telefon 22 86 83 98.

Hva gjør vi i styret ved akutt behov for hjelp til skade utenom kontortid?

Oppstår det skader utenom vår kontortid og styret har akutt behov for hjelp, så kan dere ringe forsikringsselskapet direkte. Ta så kontakt med forsikringsavdelingen til OBOS Eiendomsforvaltning AS påfølgende arbeidsdag.

Vakttelefon til våre samarbeidspartnere er:

  • If: 21 49 24 00    
  • Gjensidige: 915 03 100   
  • Tryg: 915 04 040

Hvordan kan vi i styret  følge en skadesak?

Styret kan følge med på saken på Styrerommet.no. Bruk menyen øverst til høyre etter pålogging til Styrerommet og velg «Forsikring». Der finner dere informasjon om selve forsikringen og forsikringssakene i deres boligselskap. Disse blir oppdatert når vi får informasjon fra forsikringsselskapet.

Får vi informasjon om saken?

Når vi melder inn skader til forsikringsselskapet får både styret og beboer en e-post fra oss med informasjon om saken. Både eier og styret kan ta kontakt med oss for å melde skader og få hjelp.

Trenger dere hjelp eller har spørsmål relatert til befaring, kalkyle eller utbedring, så kontakter dere prosjektleder. Prosjektleder er den som er ansvarlig for skaden i det firmaet som forsikringsselskapet har rekvirert for befaring og utbedring.

Husk: Er det skade på løsøre (innbo), må beboer selv kontakte sitt forsikringsselskap.

Les mer om flomutsatte områder hos NBBL.