OBOS digitaliserer medlemsbeviset

Fra 2020 finner du medlemsbeviset ditt i OBOS-appen.

Hvert tredje år har alle OBOS-medlemmer fått et nytt medlemsbevis tilsendt i posten. Det skjer ikke i 2020. Som mange andre medlemsorganisasjoner går OBOS nå over til digitale medlemsbevis.

– Hvert år har vi sendt ut mange tusen medlemsbevis i plast. Det er lite miljøvennlig. Vi ønsker derfor at medlemmer skal laste ned OBOS-appen og bruke det som medlemsbevis fremover, sier leder for medlemsenheten i OBOS, Clarisse Ovrum.

Last ned OBOS-appen

Så langt har over 150.000 medlemmer lastet ned appen.

– I tillegg til medlemsbeviset, finner du også alle medlemsfordelene dine samlet i OBOS-appen. Det er enkelt å få oversikt og å holde seg oppdatert, og du trenger ikke lenger å ha med deg det fysiske medlemsbeviset for å bruke fordelene, sier Ovrum.

Slik får du digitalt medlemsbevis

  1. Last ned OBOS-appen i Google Play eller App Store
  2. Logg inn ved å bruke BankID på mobil eller en kombinasjon av fødselsdato og telefonnummer
  3. Medlemsbeviset er lett tilgjengelig!

Last ned OBOS-appen.

Ønsker du fysisk medlemsbevis?

Dersom du ikke har smarttelefon kan du bestille et miljøvennlig kort i et begrenset opplag. Barn under 13 år vil fortsatt få medlemsbeviset tilsendt i posten.

Bestill fysisk medlemsbevis.

Hvorfor digitaliserer OBOS medlemsbeviset?

Hvert år har vi sendt ut mange tusen medlemsbevis i plast. Det er lite miljøvennlig. Mange medlemsorganisasjoner har allerede gjort dette, og vi følger nå etter. Vi ønsker at medlemmer skal laste ned OBOS-appen og bruke det som medlemsbevis fremover.

Hva kan jeg bruke som bevis når jeg ikke er på nett?

Har du ikke smarttelefon kan du bestille et miljøvennlig medlemsbevis. Ønsker du dette kan du bestille det her.

Jeg har ikke smarttelefon

Har du ikke smarttelefon kan du få tilsendt et fysisk medlemsbevis i posten.

Hva skal jeg si til de jeg har gitt gave til?

Gi gjerne beskjed om at de bør laste ned OBOS-appen og bruke det som medlemsbevis. Der har de også oversikt over alle medlemsfordelene. Medlemmer under 13 år får fysisk medlemsbevis tilsendt i posten.

Hva med barn?

Medlemmer under 13 år får fysisk medlemsbevis tilsendt i posten.

Jeg vil ha fysisk medlemsbevis. Hvor kan jeg bestille det?

Du kan bestille fysisk medlemsbevis her eller send e-post til medlemsservice@obos.no.

Jeg har mistet kortet mitt. Kan jeg få nytt?

Det er mye lettere å ha medlemsbeviset på mobilen. Da har du det alltid med deg, og du slipper å ha med deg det fysiske medlemsbeviset for å bruke fordelene dine. Hvis du ikke ønsker digitalt medlemsbevis, kan du bestille et nytt fysisk medlemsbevis gratis.

Hvor finner jeg medlemsnummeret mitt?

Medlemsnummeret ditt finner du på medlemsbeviset ditt, i OBOS-appen, på OBOS-bladet, på Min Side på obos.no eller ved å sende SMS med medlemsnummer til 1929. Hvis du bor i en OBOS-bolig står det i tillegg på fakturaen til felleskostnadene.

Hvor raskt kan jeg få nytt kort?

Det tar cirka to uker å få et nytt, fysisk medlemsbevis. Vi starter utsending av medlemsbevis i mars.

Laster du ned OBOS-appen har du medlemsbeviset tilgjengelig med én gang.