Vi oppdaterer systemene våre

25. og 26. januar oppdaterer vi systemene våre, og enkelte av tjenestene kan være utilgjengelige i korte perioder mellom kl. 12 og 17.

For obos.no gjelder dette:  

  • bruktboligsøk og melding av forkjøp
  • medlemskap og Min Side
  • nyhetsbrev

Øvrige tjenester som også er berørt:

  • Nabohjelp
  • OBOS-appen
  • Styrerommet
  • Nabolaget
  • Vibbo
Viser to ulike heiser.

Samarbeidsavtaler – service på heis

Drift og vedlikehold av heis er en stor kostnadspost for boligselskap. Med våre nye samarbeidsavtaler kan dere spare opp mot 30% på servicen.

Vi har inngått samarbeidsavtaler med tre av de største heisleverandørene i markedet, KONE, Schindler og OTIS. Avtalene skal gi dere et helhetlig, oversiktlig og rabattert tilbud på service, vedlikehold og andre produkter og tjenester knyttet til heis. Installering av ny heis inngår ikke som en del av tilbudet i disse avtalene.

Fordelene:

  • Serviceavtalene kan gi en besparelse på opp mot 30%.
  • Serviceavtalen som selskapet inngår med heisleverandøren er kvalitetssikret av OBOS.
  • De tre leverandørene har individuelle standardavtaler, men alle avtalene til våre kunder skal omfatte nødvendige tiltak for å opprettholde sikkerhet, teknisk kvalitet og driftsstabilitet. 

Serviceavtalene som er fremforhandlet skal inneholde følgende tiltak:

  • Ettersynet skal inneholde smøring, rengjøring og justeringer for å sikre optimal drift. 
  • Kontroll av sikkerhet.
  • Etasjestopp skal om nødvendig justeres.
  • Forebyggende vedlikehold inkludert rengjøring av terskler, dørskinner og trinser, samt dørkomponenter generelt.
  • Renhold av heis (ikke heis kupé), heiskomponenter i maskinrom og sjakt.
  • Olje på maskiner med høy drift skiftes hvert annet år, for heiser med lav drift skiftes olje hvert 4. år. Olje på hydraulikk skiftes ikke, men oljefilter renses hvert annet år.
  • Utskifting av defekte alarm batterier.
  • Sjekk av heisalarmer ved alle besøk. 
  • I kontrakten skal utskifting av defekt lys i tablåer, sjakt og heisstol være inkludert. Pærer blir fakturert etter forbrukt mengde.
  • Smøremidler, olje og reisegodtgjørelse er en del av service

Tillegg for skrueheiser

  • Sjekk av slitasje mellom skrue og mutter (selvhemming).
  • Påse at skruen smøres i hele lengden.  
  • Sjekk og justering av dørpumper.

Hvordan får dere tilbudet?

1.  Har dere avtale med en av disse tre leverandørene eller ønsker å inngå avtale, ta kontakt på følgende e-post:

KONE:  obosavtalen@kone.com

Schindler:  service-storkunde.no@schindler.com 
– Skriv OBOS i emnefeltet for å bli prioritert
Jørgen Uleberg – tlf. 91868602

OTIS: 
Sør Norge: Freddy Lorentzen - freddy.lorentzen@otis.com, tlf. 915 78 555
Midt- og Nord-Norge: Stig Johanssen - stig.johansen@otis.com, tlf 952 98 563

Boligselskap som fra tidligere har avtale med Schindler og KONE kan inngå ny avtale uten krav om oppsigelsestid fra tidligere avtale. Dette gjelder ikke de som har avtale med Otis.

2.  I e-posten må følgende informasjon oppgis:

Navn på boligselskap
Selskapsnr. i OBOS
Organisasjonsnummer
Boligselskapets adresse
Styrets kontaktperson
E-post
Telefonnummer
Dagens leverandør av serviceavtale
Avtalen omfatter følgende heiser:
- Oppgi adressen for hvor heisen(e) befinner seg.

3.  Dere vil motta svar innen kort tid. Dersom det er aktuelt vil det bli avtalt befaring på eiendommen. På bakgrunn av dette vil heisleverandøren sende tilbud om serviceavtalen.

Klikk for å lese mer om heisleverandørene

KONE AS

Schindler

OTIS

Trenger dere heisteknisk rådgivning – vi anbefaler Heiskonsulenten AS

Skal boligselskapet modernisere, bytte ut heisen eller trenger rådgivning for å få på plass en tilpasset serviceavtale kan det være hensiktsmessig å få bistand fra en rådgiver. 

Heiskonsulenten AS er et datterselskap i OBOS Prosjekt AS som har ekspertkompetanse på heis. Gå gjerne inn på deres hjemmeside eller ta kontakt med post@heiskonsulenten.no

Illustrasjon av en mann som snakker om økonomi

Få en enklere styrehverdag

Kontakt oss i dag for et uforpliktende tilbud på boligforvaltning.