Ofte stilte spørsmål om styretjenester

Kontrakt og avtale

Prisen avhenger av hvilke tjenester borettslaget eller sameiet ditt ønsker.

Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål, eller be om et uforpliktende tilbud.

Tjenestene våre passer for de fleste, og vi kan tilpasse løsninger til borettslag og sameier i alle størrelser. Vi forvalter også mange boligaksjeselskaper.

Be om et uforpliktende tilbud.

Vi har kunder med mange ulike utfordringer og behov, noe som gjør at vi har bred kompetanse på flere felt. Fortell oss hva dere trenger hjelp til, så finner vi ut av det.

Be om et uforpliktende tilbud.

Ja, vårt datterselskap OBOS Prosjekt er et av Norges største prosjekt- og byggelederfirmaer. De tar oppdrag for kunder over hele Norge, uavhengig av om boligselskapet ditt har en forretningføreravtale med OBOS eller ikke.

Les mer om prosjekt- og byggeledelse

Oppstart

En ryddig og god overlevering er viktig, og dette har vi gode rutiner for. Vi kontakter tidligere forretningsfører og avtaler hvordan overleveringen skal skje. Vi holder en løpende dialog med alle involverte parter fram til overleveringen er i mål.

Avtalen med dagens forretningfører er styrende for oppstartsdato hos oss. For å sikre en best mulig oppstart ønsker vi å hente inn informasjon fra tidligere forretningsfører så raskt som mulig. På den måten skal alt være på plass før avtalen med oss starter.

Ja, vi bistår gjerne med dette. Så snart vi har en avtale om et oppdrag fra dere, finner vi ut hvordan vi løser dette best mulig.

Normalt vil dere ha en egen kontaktperson i oppstartsfasen for å sikre at alt kommer på plass så snart som mulig. Deretter blir dere godt ivaretatt av en ny kontaktperson som følger dere videre.

Bank og forsikring

For å kunne oppfylle vår del av kontrakten på en effektiv måte må driftskontoen være i OBOS-banken.

Les mer om våre gunstige betingelser for bedriftskunder.

Vi tar et fast beløp for etablering av ordningen, og deretter 10 % av forretningførerhonoraret for å drifte ordningen etter etableringsåret. Eierne som benytter seg av ordningen må betale et eget gebyr for dette.

Les mer om hvordan IN-ordningen fungerer

Nei, men vi har gunstige avtaler med flere anerkjente revisorfirmaer – både PWC, EY og BDO. Vi anbefaler å bruke en av disse for en effektiv og god revisjon til en gunstig pris.

Vi har avtaler med forsikringsselskapene Tryg, If og Gjensidige, og kan innhente tilbud fra disse på vegne av boligselskaper vi forvalter. Vi tilbyr også bistand i skadesaker, og har gjort det enkelt å følge status i forsikringssaker på deres digitale styrerom.