Vilkår for bruk

Les gjennom vilkårene for bruk av OBOS-appen.

Lisens

Rettigheten til å installere og bruke appen er personlig og tilgang skal ikke gis videre til andre.

Bruker

  • Du skal oppgi fullstendige og korrekte personopplysninger. I de tilfeller personinformasjon (inkl. bostedsadresse) som blir hentet ut fra vårt medlemsregister ikke er korrekt, ber vi deg melde fra til oss eller oppdatere informasjonen din på Min side. Du skal ikke fremstå med et annet navn enn ditt eget i OBOS-appen.
  • Vi skal holde orden på, og lagre hvilke verktøy vi har brukt for å identifisere deg (om noen).
  • Alle pålogginger vil sjekkes opp mot vårt medlemsregister, og vil kunne bruke forskjellige verktøy, som varierer fra identifisering via telefon og fødselsdato til BankID.
  • Lagring av dine personopplysninger.
  • Vi lagrer medlemsnummer og opplysninger tilknyttet din bruk av OBOS-appen, slik som teknisk informasjon, versjon av app og når app ble sist brukt.
  • Barn under 13 år kan ikke bruke OBOS-appen.
  • Ved mistanke om misbruk av appen har vi, etter eget skjønn, rett til å slette brukeren din uten noen form for kompensasjon. Eksempler på dette kan være at du lar andre bruke medlemskortet ditt eller benytte seg av dine medlemsfordeler.

Funksjoner på mobil enhet           

For å gjøre appen så enkel som mulig å bruke ber vi om tilgang til noen funksjoner på den mobile enheten. Disse inkluderer:

  • Push-varsler. Hvis aktivert, er push-utsendelse av varsler på telefonen en måte vi kan varsle deg om relevante medlemstilbud og viktig informasjon om medlemskapet ditt. Dette kan du når som helst endre i appen. Eksempler på varslinger kan være ekstra god rabatt på et medlemstilbud du har benyttet, vist interesse for eller markert som favoritt, eller varsling om forfalt medlemskontingent.
  • Geolokasjon. Hvis du har aktivert geolokasjon, bruker vi dette (kun) til å presentere medlemsfordeler og rabatter i nærheten av deg. 
    For eksempel kan vi vise deg hvor langt det er til nærmeste tilbyder av en medlemsfordel.
  • Sletting av brukerkonto. Du kan selv slette din brukerkonto i appen. Dette vil ikke slette dine personopplysninger i vårt sentrale medlemsregister.
  • Analyse av bruk. Vi analyserer bruk av appen for å gjøre den stadig bedre, og for å gi deg tilpassede varslinger basert på hvordan du bruker appen (hvis du har skrudd på varsler). For eksempel registreres valg du gjør og hvilket innhold i appen du ser på. Du kan skru av analyse av din bruk i appen.

Kontakt OBOS

Dersom du har spørsmål knyttet til OBOS-appen, ønsker innsyn eller vil be om retting eller sletting kan du kontakte OBOS på app@obos.no eller telefon 22 86 59 90

 

Sist oppdatert 9. mai 2022.