Hopp til innhold
OBOS kom på pallen i NM i Employer branding

På pallen for god rekrutteringskampanje

OBOS mottok denne uken sølvmedalje i den prestisjefylte utdelingen under årets Magnet Awards i kategorien rekruttering mot studenter.

Publisert:
torsdag 3. desember 2020

Utmerkelsen ble tildelt for kampanjen «Er du vår nye helt». Heltekampanjen bidro til å øke antall søkere til stillingene som sommertrainee med 125 prosent i 2020.

Rekrutteringskampanjen var rettet mot å tiltrekke seg studenter til sommertraineeprogrammet. I løpet av kampanjeperioden fikk studentene møte OBOS-helter med blå kapper på stand på flere ulike karrieredager og det ble avholdt konkurranser. Promoteringsfilmer og bilder ble spredt på sosiale medier.  

– Det er utrolig hyggelig å motta denne prisen og få annerkjennelse for jobben som ble lagt ned for å promotere sommertraineeprogrammet 2020. Vi så en markant økning i antall søkere i forhold til året før. Flere studenter hadde fått øynene opp for OBOS som en spennende arbeidsgiver, sier Ellen Jorunn Bergem, HR Business Partner og fagansvarlig for Employer Branding.

Verdifull jobberfaring

Hvert år rekrutteres rundt 15 studenter fra ulike studieretninger til stillingene som sommertrainee. Dette er en mulighet til å skaffe seg verdifull arbeidserfaring gjennom sommeren, utplassert i en eller flere avdelinger.

Studentene får jobbe sammen med faglig sterke og trivelige kollegaer og bygge nettverk med de andre traineene. I løpet av sommeren jobber de også med et tverrfaglig prosjekt i grupper. 

–  På grunn av koronasituasjonen var det mange bedrifter som valgte å trekke tilbake sommerjobber og avlyse sine traineeprogram. I OBOS valgte vi å gjennomføre. Vi mente dette var en viktig mulighet for studentene. Med enkelte tilpasninger og digitale løsninger ble programmet gjennomført og vi høstet gode tilbakemeldinger fra takknemlige traineer, forteller Bergem. 

Hun benytter sjansen til å gratulere Veidekke og AF gruppen som hhv. tok gull- og bronseplassen i samme kategori.

 

 

Magnet Awards regnes som NM i employer branding og hedrer årets beste kommunikasjonsarbeid innen «employer branding» og rekruttering i Norge. Kåringen arrangeres av Whydentify i samarbeid med Universum, Dagens Næringsliv og Finn.no.

 

Planlegger sommeren 2021 

Rekruttering til sommertraineeprogrammet 2021 er allerede i gang, stillingsannonsen har frist 17. januar.

– Vi håper mange benytter anledningen til å søke i år også!

Aktuelt - relaterte artikler

Boligsalget stabiliserer seg

OBOS solgte 533 boliger til en verdi av 2,5 milliarder kroner i første kvartal 2024. Sammenlignet med første kvartal i fjor er det en oppgang på 24 prosent.