Kundeopplysninger OBOS-banken
Viktig, husk å fylle ut og signere kundeerklæringen sendt på e-post innen 30. november
- Publisert:
- mandag 15. november 2021
I likhet med andre finansinstitusjoner som tilbyr banktjenester, er også OBOS-banken pålagt å følge det som kalles «kjenn din kunde-prinsippet». I den forbindelse er det behov for å innhente opplysninger i en kundeerklæring.
Hvorfor gjør vi dette
Formålet med innhentingen er å sikre at selskapet ikke utsettes for økonomisk kriminalitet, og for å forhindre hvitvasking.
Hvordan svare på spørsmålene
Selskaper som må fylle ut kundeerklæring vil motta et skjema på epost, som må fylles ut innen 30. november. Avsender av eposten er "OBOS-banken via Scrive". Den som fyller ut trenger BankID eller BankID på mobil for å bekrefte. Ta kontakt med din rådgiver i OBOS dersom du har spørsmål om utfyllingen.