Hopp til innhold
En pult med tegnesaker og en eero 6

eero 6

Her har vi samlet litt informasjon om eero 6. Er det noe du ikke finner svar på, kan du ta kontakt med oss på telefon, chat eller via e-post. Siden vil også bli oppdatert.

QR-kode for å komme til Apple App Store/Google Play

Kom i gang med eero!

Oppsett og bruk av din nye eero ruter gjøres via app: eero home Wi-Fi systems. Om dere er flere i husholdningen anbefaler vi å installere mobilappen på smarttelefonen til den personen som skal være hovedansvarlig for å styre nettverket. Start med å laste ned eero appen til din smarttelefon. Den er tilgjengelig i både Google Play og Apple App Store med det fulle navnet eero home Wi-Fi system. Om du ikke har en smarttelefon, eller har problemer med dette trinnet, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice for å få hjelp! Kontakt oss via telefon 21016150 eller e-post service@opennet.no

Ta kontakt med oss om du lurer på noe!
Illustrasjonsbilde av en eero 6 på hvit bakgrunn

Hvordan koble opp din nye ruter:

1. Ta strømkabel, eero trådløs ruter og nettverkskabel ut fra boksen. 2. Last ned eero appen, og åpne den. 3. Pass på at du har skrudd på mobildata og bluetooth på telefonen din. 4. Koble fra eksisterende ruter, samt andre kabler tilkoblet LAN-portene. 5. Velg ”New to eero?”, og lag bruker. Følg instruksjonene i appen videre. 6. Koble til din nye eero til ditt fibermodem, samt koble til strøm. 7. Velg navn og passord for det nye nettverket i appen. Du kan godt gjenbruke navn og passord fra det gamle nettverket ditt om du vil, da vil du slippe å måtte koble til alt på nytt. TIPS: Når du har sjekket at det fungerer å koble seg til det nye nettverket, slå det gamle av slik at de ikke forstyrrer hverandre, og at dine enheter (mobil, nett-brett, smart-TV) ikke kobler seg til ditt gamle nettverk.

Problemer med tilkobling eero?

Har du en trådløs enhet - pc, mobil, robotstøvsuger, skriver - som ikke får koblet seg til det trådløse eero-nettverket? eero-appen har innebygde verktøy som kan hjelpe!

Hjelp til feilsøking

Hva betyr de ulike lysene på eero ruteren din?

På forsiden av eeroen din er det ett LED lys som viser status til eeroen. Når alt fungerer som det skal, vil dette være solid hvitt (hint av blått), dette er med mindre du har valgt å deaktivere dette valget i appen din.

Her finner du en oversikt over hva ulike farger på LED lampen betyr:

Jente scroller på mobilen

eero Secure

eero Secure er en tilleggstjeneste som blant annet beskytter nettet ditt og dine enheter fra reklamere, trackere og ondardet innhold, samtidig som det inkluderer mulighet for foreldrekontroll.

Ikon med dame i telefon

Kontakt oss i OBOS OpenNet

Tlf kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: service@opennet.no
Salgsavdelingen: salg.opennet@obos.no

Åpningstider

Mandag–fredag kl. 08.00–20.00
Lørdag kl. 10.00–14.00

Chatten er åpen hverdager kl. 10.00–18.00

Påskeåpningstider 2024
28-29.03: 10-16 på chat og e-post
30.03: 10-14
01.04: 10-16 på chat og e-post

Besøksadresse

Freserveien 1, 0195 Oslo