Hopp til innhold

Strategi

Les mer fra årsberetningen, strukturert rundt følgende hovedpunkter:

 

OBOS har vedtatt en strategi for konsernet fram mot 2021. Konsernets visjon er «OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer».

OBOS skal skape verdier gjennom å utøve samfunnsansvar, skape merverdi for medlemmene og oppnå lønnsom vekst over tid. Konsernet har fem hovedprioriteringer: OBOS skal ha fornøyde medlemmer og kunder, ta grønt ansvar, forvalte verdier, være best på bolig og bank, samt utvikle byer og steder.

Antall medlemmer (i antall tusen)

Graf som viser antall medlemmer i antall tusen. 2015: 394. 2016: 417. 2017: 435. 2018: 454. 2019: 473.

Les mer fra årsrapporten

Illustrasjonsbilde av moderne bygg på Furuset

Bærekraft og samfunnsansvar

«OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer» er konsernets visjon, og vi skal skape verdier gjennom å utøve samfunnsansvar.
Bilde av konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj

Konsernsjefen

Fra starten i 1929 har vi vokst til en ledende skandinavisk boligaktør som er til stede i hundrevis av kommuner i Norge og Sverige.
Resultat før skatt i millioner kroner. 2015: 2268. 2016: 2837. 2017: 2643. 2018: 2928. 2019: 3737.

Regnskap 2019

Resultatet før skatt i 2019 ble 3 737 millioner kroner, mot 2 928 millioner kroner året før.